Thursday 14 May 2015

Proses Tindakan Undang Undang: Pinjaman Peribadi/Persendirian Bahagian 2



PROSES SAMAN DAN MENDAPATKAN PENGHAKIMAN

Sambungan dari bahagian 1. Seperti yang telah dijelaskan sebelum ini, pada tahap menfailkan saman, Bank telah sampai keperingkat memutuskan “hubungan diplomatik” dengan peminjam iaitu membatalkan penjanjian pinjaman dan meminta semua baki hutang termasuk kos. Jadi sebelum arahan rasmi untuk memfailkan Saman dibuat kepada Tuan Loyar, buat kali terakhir, pegawai atau kerani Bank akan menghubungi peminjam samada melalui panggilan telefon atau sms memberi peluang terakhir untuk membuat bayaran dan gempaq “nak Saman” ini adalah yang betul betul dan bukan “cobaan” lagi kerana mungkin gempaq yang sama telah digunakan semasa tahap 2 atau 3 bulan tertunggak.



Apabila tiada maklumbalas dari peminjam, arahan rasmi pun dikeluarkan. Kadang kadang Tuan Loyar yang akan bertanya samada hendak meneruskan dengan tindakan Saman atas dasar “prihatin” untuk mengendalikan kes ini. Setelah penyediaan dokumen untuk memfailkan Saman telah siap seperti Notis Tuntutan, Tuan Loyar pun mengarahkan “anak buahnya” untuk memfailkan Saman di Mahkamah. Maka bertambahlah lagi kos bagi Bank yang akan dituntut daripada peminjam. Proses menfailkan Saman bukan “free” samada secara fizikal atau melalui “e-filing” iaitu melalui dokumen yang di”scan”. Walaupun bunyinya nampak mudah iaitu kerani yang buat proses “scan” dokumen atau “despatch” (naik motor) yang akan membuat “filing”, tetapi bil professional dan kos Tuan Loyar (selain kos “filing”) akan memaparkan seolah olah Tuan Loyar yang pergi buat “filing” sendiri dengan keretanya yang bernilai ratusan ribu ringgit yang “kuat makan minyak” siap dengan baju rasmi Loyar lagi. (Jangan mare Tuan Loyar, gurau aje)

Setelah proses “filing” selesai dengan bayaran yang ditetapkan, kenalah tunggu (lagi!) salinan Saman dan “Tarikh Sebutan” yang akan diberi oleh Mahkamah. Bergantung kepada faktor “ding dong” (lagi!) setelah mendapatkan salinan Saman dengan “Tarikh Sebutan” dari Mahkamah, suatu salinan akan dihantar kealamat terakhir peminjam dan penjamin (jika ada) memadai dengan cara pos berdaftar. “Tarikh Sebutan” digunakan disini untuk memudahkan pemahaman. Kalau dulu memang ada tarikh sebutan iaitu peminjam kena hadir pada sesuatu tarikh yang ditetapkan. Sekarang dalam saman hanya ada suatu tempoh yang diberi sebagai contoh “Anda perlu hadir 12 hari dari tarikh ini” jadi kena kira sendirilah bila “tarikh sebutan” yang disebutkan. Kalau takde maklum balas, Penghakiman Ingkar akan diberikan pada tarikh tersebut.

Pada ketika ini penyiasatan sedang giat dijalankan oleh para “CSI” Bank untuk mengesan peminjam dan penjamin (jika ada) dan maklumat tentang harta benda mereka dan kegiatan harian mereka. Bab penjamin ni kita akan huraikan pada akhir artikel ini. Bagi peminjam, masih ada masa untuk cuba menyambung “silaturrahim” kerana julat masa “tarikh sebutan” masih ada. Kalau jenis yang “mampu tapi taknak bayar”, mereka akan mengalah dan membuat pembayaran. Bagi jenis “tak mampu dan taknak bayar” iaitu kategori “Syarif Dol”, notis Saman tidak memberi apa apa kesan (belum lagi).



Setelah masa “gencatan senjata” iaitu masa untuk “peluang terakhir” yang terakhir (berapa banyak peluang terakhir daa.. ) membuat janji baru atau membuat bayaran, maka “Tarikh Sebutan” pun sampai. Sila rujuk kepada gambar dibawah tentang kemumgkinan kemungkinan yang akan berlaku pada “Tarikh Sebutan” tersebut dan tidak perlu saya huraikan buat masa ini. Cukuplah gambar berbicara… lagipun penat jugak design gambar ni….





Kita pergi pula ke bulan tunggakan yang seterusnya dengan merujuk kepada gambar dibawah:



Seperti yang tertera, bergantung kepada keputusan Mahkamah, Penghakiman akan diberikan sekiranya kes tidak dilanjutkan oleh Nota Bantahan dan berbagai bagai lagi taktik “melambat lambatkan permainan” oleh Loyar siPeminjam. Harus diingat bahawa Loyar bagi peminjam mestilah bukan dari “panel” Bank yang sama atas dasar “conflict of interest” atau “lawan tokey”. Selepas selesai proses Penghakiman ini ada pulak masa menunggu untuk mendapatkan salinan Penghakiman yang telah sahkan oleh Mahkamah biasanya dalam seminggu atau dua minggu.

Sebelum kita teruskan, saya ingin sentuh sedikit tentang tempoh masa yang dibenarkan untuk mengambil tindakan undang undang. Bank ada masa sehingga 6 (ENAM) tahun dari tarikh tunggakan bermula untuk menfailkan Saman. Maksudnya, Bank boleh biarkan akaun tertunggak selama bertahun tahun (sesuatu yang agak mustahil melainkan Bank dah nak “mapuh kerah cokeng” atau dah nak kena jual macam tahun 1997 dulu atau semua staff bak kata orang Terengganu “dok paka” atau senang cerita dari segi bahasa “universal”nya dah jadi “bengong” )

Apabila mendapat Penghakiman pulak, ada masa 12 (DUABELAS) tahun untuk membuat Tindakan Penghakiman. Jadi secara teorinya Bank ada masa sekurang kurangnya 18 (LAPANBELAS) tahun untuk mengambil tindakan undang undang dan jika tiada tindakan dibuat melalui had masa ini maka secara logik dan adilnya Bank telah melepaskan haknya untuk mengutip hutang ini. Kita akan bincang dengan lebih lanjut tentang Akta Had Masa di posting yang lain pulak. Panjang cerita. Kita habiskan cerita ni dulu.

Kita sambung balik cerita hutang peribadi kita. Selepas mendapat Penghakiman, terpulanglah kepada pihak Bank untuk mengambil pula Tindakan Penghakiman (Execution of Judgment) selepas tunggakan melepasi tahap 7 (TUJUH) bulan (lebih atau kurang) seperti yang digambarkan dibawah ini:



Seperti yang ditunjukkan diatas, ada beberapa pilihan untuk Tindakan Penghakiman bergantung kepada beberapa keadaan. Disinilah hasil siasatan “CSI” akan digunakan untuk membuat keputusan. Kita akan kupas Tindakan Penghakiman dengan lebih terperinci selepas ini…

31 comments:

  1. Assalamualaikum...sy ingin bertanyakan sedikit mengenai pinjaman peribadi, sy merupakan seorang penjawat awam dan baru hendak berjinak2 dengan bidang perniagaan, sy telah membuat pinjaman sebanyak 80k utk memulakan perniagaan dan sewa kedai, utk tahun pertama pembayaran sy kepada stabil tetapi apabila masuk tahun kedua pembayaran sy tidak memcukupi sepatutnya sy perlu membayar rm1250 sebulan tetapi sy mampu utk membayar sebanyak rm600 sahaja sebulan kerana perniagaan sy kurang stabil. Apakah kesan daripada perkara tersebut

    ReplyDelete
  2. Saya ingin tahu bolehkah pihak syarikat menyaman peminjam jika peminjam membatalkan pemohonan disebabkan agreement telah di buat

    ReplyDelete
  3. Mohon pencerahan

    Pada hari kelmarin.saya difahamkn ada lawyer yg membuat panggilan ke HR tmpt sy bekerja.apabila sy mhubungi lawyer tersebut,saya dapati sy ada tunggakan loan dari 2015 hinggah skrg.untuk pengetahuan,sy mmg ada buat pinjaman melalui easy rhb bank sebanyak 3ribu.sy bt pinjaman krna utk mnolong kwn sye yg memerlukan duit.dan dia bjanji akan bayar bulan2.selepas beberapa bulan sy dapat notis utk batalkn perjanjian bahawa acc pinjaman trtungak.dan sy mehubungi semula kwn sy utk selesaikn tunggakan.tetapi sy tidak sangka dia tidak bayar dr thn 2015-skrg 2018.dan pihak bank brkata,hutang sy mencecah 11k.dan semua acc bank dan kwsp sy akn disekat.tetapi sekiranya tidak mahu disekat,pihak bank brkata,sy kena settlekn rm4.5k d kaunter rhb yg terdekat.sekiranya sy selesaikn,maka acc itu akn close.tetapi jika tidak,smua acc bank sy akn disekat dan mahkamah tuntut rm11 ribu.boleh bg pencerahan apa yg patut sye buat dan adakah tindakan tersebut betul?

    ReplyDelete
  4. Tuan / Puan,
    Saya adalah pembiayaan dalam talian yang mempunyai reputasi, sah, dan pemberi pinjaman wang yang terakreditasi. Saya meminjamkan wang kepada individu dan badan yang bekerjasama yang memerlukan bantuan kewangan. Adakah anda mempunyai kredit yang buruk atau adakah anda memerlukan wang untuk membayar bil? Adakah anda memerlukan pinjaman atau pembiayaan untuk apa-apa sebab saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan kepada anda bahawa saya memberikan bantuan benefisiari yang boleh dipercayai kerana saya akan senang menawarkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah. Perkhidmatan yang diberikan termasuk:

    Membiayai semula
    Pinjaman pencipta
    Pinjaman kereta
    Pinjaman kereta
    Penyatuan hutang
    Pinjaman perniagaan
    Pinjaman peribadi
    Dan banyak lagi

    Sila tulis semula jika anda berminat, dan maklum balas anda akan dihantar melalui borang permohonan pinjaman untuk mengisi. (Tiada keselamatan sosial dan tidak ada pemeriksaan kredit, dijamin 100%) Saya berharap dapat memberikan saya perkhidmatan kepada anda. anda boleh menghubungi kami melalui e-mel:

    Terima kasih kerana saya berharap dapat memberi saya perkhidmatan kepada anda ...

    Maklumat kenalan.
    E-mel: liame809@gmail.com
    APA APP: +919035538183

    ReplyDelete
  5. Saya Indriaty Manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan Tuhan yang baik dalam hidup saya untuk orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata itu, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara.
    Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan kredit palsu di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pemberi pinjaman 6 kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.
    Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang teman saya yang saya jelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan yaitu MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp850.000.000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY pada tingkat rendah 2% dalam 24 jam yang saya terapkan tanpa tekanan atau stres. Jika Anda membutuhkan pinjaman, Anda dapat menghubungi dia melalui email: (magretspencerloancompany@gmail.com) Jika Anda memerlukan bantuan dalam proses pinjaman, Anda dapat menghubungi saya melalui email: (indriatymanirjo010@gmail.com) dan beberapa orang lain yang juga mendapatkan pinjaman mereka, Mrs. Mia Fitriani, email: (miafitriani133@gmail.com).

    ReplyDelete
  6. Nama saya adalah Aditya Aulia. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir tiada apa yang baik boleh keluar dari urus niaga dalam talian tetapi semua keraguan saya segera diambil untuk berehat apabila rakan saya memperkenalkan saya. untuk Ibu pada mulanya saya fikir ia masih akan menjadi permainan yang sama yang saya terpaksa memaksa diri saya untuk mengikuti semua proses kerana mereka tiba di kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua keperluan kerana permintaan melalui proses yang saya dapat memperoleh pinjaman 350 juta dalam akaun Bank Central Asia (BCA) ) Saya sentiasa berjaga-jaga apabila saya berada di telefon saya, saya tidak pernah percaya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan bahawa ibu menghubungi kini sedang mengalami kejayaan pemanasan jantung dalam kehidupan kewangan anda sama ada BBM INVITE: {D8980E0B} atau anda mahu sahkan saya? Anda boleh menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga boleh menghubungi syarikat ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) melalui: {mail: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    e_mail ::: [aditya.aulia139@gmail.com]
                  [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp ::: [+ 44] 7480 729811 [Sembang Hanya]
    Nombor Telefon [+44] 7480 729811 [Panggilan Sahaja]
    BBM INVITE ::: [D8980E0B]

    ReplyDelete
  7. PELUANG PINJAMAN !!!
    Anda tidak terlalu muda untuk memulakan empayar dan tidak terlalu tua untuk memulakan impian baru. Mimpi tidak menjadi realiti melalui sihir; ia memerlukan peluh, tekad dan kerja keras. Dapatkan pinjaman dari kami hari ini untuk membantu membawa anda ke dalam kebebasan kewangan baru anda. Untuk maklumat lanjut tentang cara memohon, Pm saya atau Email @: hemphillprivatefunds@gmail.com atau Whatsapp: 1 213 433 3059

    ReplyDelete
  8. Halo nama saya Cynthia Dafa, saya tinggal di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk mengucapkan terima kasih kepada Almighty Alleh untuk hidup saya dan menggunakan saya untuk memenuhi syarikat ibu yang setia (Christabel Missan Loan Investment Company) untuk mengubah hidup saya daripada miskin menjadi kaya, saya mempunyai masalah kewangan dan sangat buruk dan sukar tetapi terima kasih alleh untuk syarikat setia ibu jujur ​​yang benar, MRS. CHRISTABEL MISSAN LOAN INVESTMENT COMPANY yang membantu saya dengan pinjaman 300 bilion dan sekarang saya mempunyai pemindahan pinjaman ke akaun bank saya dan saya hanya membuat bayaran untuk pemindahan pinjaman saya tanpa menambah kesakitan saya dan kini keluarga saya dan saya sedang bekerja dengan baik dan sekarang perniagaan saya baik-baik saja terima kasih kepada ibu yang jujur ​​kepada Christabel Missan.

    Jika anda tahu bahawa anda memerlukan pinjaman segera, saya akan mengesyorkan anda kepada Puan Christabel Missan di Email :: christabelloancompany@gmail.com
    Untuk maklumat lanjut, anda masih boleh menghubungi saya rakan saya yang memperkenalkan saya kepada syarikat pinjaman ibu yang jujur ​​lianmeylady@gmail.com
     
    Sila sila jika anda mahu anda masih boleh menghubungi cynthiadafaq@gmail.com
    Dan anda juga boleh menghubungi nombor whatsApp ibu yang jujur ​​+15614916019
    Terima kasih dan alleh memberkati.

    ReplyDelete
  9. Halo nama saya Cynthia Dafa, saya tinggal di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk mengucapkan terima kasih kepada Almighty Alleh untuk hidup saya dan menggunakan saya untuk memenuhi syarikat ibu yang setia (Christabel Missan Loan Investment Company) untuk mengubah hidup saya daripada miskin menjadi kaya, saya mempunyai masalah kewangan dan sangat buruk dan sukar tetapi terima kasih alleh untuk syarikat setia ibu jujur ​​yang benar, MRS. CHRISTABEL MISSAN LOAN INVESTMENT COMPANY yang membantu saya dengan pinjaman 300 bilion dan sekarang saya mempunyai pemindahan pinjaman ke akaun bank saya dan saya hanya membuat bayaran untuk pemindahan pinjaman saya tanpa menambah kesakitan saya dan kini keluarga saya dan saya sedang bekerja dengan baik dan sekarang perniagaan saya baik-baik saja terima kasih kepada ibu yang jujur ​​kepada Christabel Missan.

    Jika anda tahu bahawa anda memerlukan pinjaman segera, saya akan mengesyorkan anda kepada Puan Christabel Missan di Email :: christabelloancompany@gmail.com
    Untuk maklumat lanjut, anda masih boleh menghubungi saya rakan saya yang memperkenalkan saya kepada syarikat pinjaman ibu yang jujur ​​lianmeylady@gmail.com
     
    Sila sila jika anda mahu anda masih boleh menghubungi cynthiadafaq@gmail.com
    Dan anda juga boleh menghubungi nombor whatsApp ibu yang jujur ​​+15614916019
    Terima kasih dan alleh memberkati.

    ReplyDelete
  10. Adakah anda memerlukan pinjaman jangka panjang atau jangka pendek pada kadar faedah yang rendah? Kami menawarkan pinjaman kewangan kepada individu dan syarikat. Kini tersedia: Pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan. Ini adalah peluang bagi mereka yang ingin memohon pinjaman dan menghabiskan tempoh tenggang enam bulan sebelum memulakan pembayaran bulanan.

    Kami berharap anda tidak teragak-agak untuk menghubungi kami untuk semua pertanyaan anda

    WhatsApp: 00918147819880

    Untuk menghubungi kami melalui e-mel:
    classicglobalfinancelimited@gmail.com

    ReplyDelete
  11. Nama ::::: Nisrina Endang
    Email ::::::: endangnisrina@gmail.com
    Pinjaman Hibah :::::: BCA Rp250.000.000
    Alamat ::::::::: dari Makassar, Indonesia

    Saya Ny. Nisrina Endang dari Makassar, Indonesia, saya menggunakan media untuk memberi tahu saudara dan saudari saya bagaimana saya baru saja mendapat pinjaman 250 juta dari seorang ibu yang baik ketika anak saya sakit dan membutuhkan transplantasi ginjal yang saya lakukan. t memiliki semua uang, orang menolak untuk meminjamkan saya uang, bank saya menolak saya sampai saya bertemu dengan saksi Ny. Pertiwi Gesang email pertiwigesang@gmail.com dan ibu Merpati Darma dengan email merpatidarma@gmail.com yang memperkenalkan saya dengan pinjaman yang baik perusahaan bernama PERUSAHAAN RANSEL BANTUAN Ibu RIKA.

    Mereka memberi saya pinjaman untuk membayar tagihan medis anak saya dan mendirikan bisnis tanpa jaminan dengan bunga 2%, Ny. Rika adalah penyelamat hidup, semoga Tuhan terus memberkati ibu yang jujur atas kebaikannya.


    PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON
    Situs web: rikaandersonloancompany.webs.com
    Email ;: rikaandersonloancompany@gmail.com
    WA +19147057484

    ReplyDelete
  12. Apakah Anda mencari pinjaman untuk memulai bisnis atau proyek yang sesuai keinginan Anda? Di KARINA ROLAND LOAN COMPANY, kami menawarkan semua jenis bantuan keuangan untuk semua individu yang membutuhkan pinjaman seperti "pinjaman pribadi, pinjaman investasi, pinjaman rumah dan perusahaan pinjaman di seluruh dunia, suku bunga kami adalah 2% per tahun. Kami juga memberikan saran keuangan dan bantuan kepada klien dan pelamar kami. Jika Anda memiliki proyek yang baik atau ingin memulai bisnis dan memerlukan pinjaman untuk segera membiayainya, kami dapat membicarakannya, menandatangani kontrak, dan kemudian mendanai proyek atau bisnis Anda untuk Anda bersama dengan Bank Dunia dan Bank Industri.

    Hubungi KARINA ROLAND LOAN COMPANY hari ini untuk mata uang yang Anda inginkan.

    Kategori Bisnis

    Bisnis Merchandising.
    Bisnis manufaktur
    Bisnis Hibrid.
    Kepemilikan tunggal
    Kemitraan.
    Perusahaan.
    Perseroan terbatas.
    pinjaman pribadi.
    pinjaman investasi.
    Pinjaman Hutang.
    Kredit Pemilikan Rumah.
    Pinjaman hipotek
    Laon otomatis.
    Pinjaman pelajar.
    Pinjaman bayaran.
    Pinjaman syariah.
    Pinjaman pertanian.
    Pinjaman gereja.
    PERUSAHAAN PINJAMAN KARINA ROLAND

    Kebutuhan keuangan Anda Hubungi kami melalui Email:
    Email: karinaloancompany@gmail.com atau WhatsApp saja +1 (585) 708-3478 ...

    ReplyDelete
  13. [[[Kontak Saya]]]]
    W/A:::::::::::::::::::::::+62 81617 547 646
    Tel:::::::::::::::::::::::::::+62 81617 547 646
    e_mail::::::::::::::::::::[aditya.aulia139@gmail.com]
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    COMPANY:ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY
    W/A:::::(+44) 7480 729811
    Tel....:::(+44) 7480 729811
    e_mail:::[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    https://wordpress.com/view/iskandarlestari.wordpress.com

    ReplyDelete
  14. Negara: Indonesia
    WhatsApp: +62 838-3669-4853
    Alamat: Surabaya
    e-mel saya: nurbrayani750@gmail.com
    nama saya Nurbrayani, saya ingin memberi keterangan bahawa kerja yang baik ALLAH dalam hidup saya, kerana ekonomi yang buruk di beberapa negara. Adakah mereka mencari pinjaman di antara kamu? Oleh itu, anda perlu berhati-hati kerana banyak peminjam pinjaman palsu di sini di internet, tetapi mereka sangat tulen dalam peminjam pinjaman palsu. Saya telah menjadi mangsa pemberi pinjaman 2 kredit yang curang, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman daripada syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan rakan saya saya menjelaskan keadaan saya kemudian memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman yang boleh dipercayai. Puan Alicia Radu Saya mendapat pinjaman sebanyak Rp350,000,000 dari Puan Alicia Radu dengan mudah dalam 24 jam yang saya memohon, jadi saya memutuskan untuk berkongsi kerja yang baik ALLAH melalui Ibu Alicia Radu dalam kehidupan keluarga saya.

    Jadi jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)

    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (nurbrayani750@gmail.com)
    Nombor WhatsApp saya: +62 838-3669-4853
    jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu

    ReplyDelete
  15. Hai semua
    Nama saya JOSEPHINE JUMAWAN CABALLO, saya tinggal di orion bataan, phillipine. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu yang baik KARINA ROLAND kerana membantu saya mendapat pinjaman yang baik setelah saya mengalami pinjaman pinjaman dalam talian palsu yang menipu saya untuk mendapatkan wang tanpa memberikan pinjaman, saya memerlukan pinjaman selama 2 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota orion bataan tempat saya tinggal dan saya jatuh ke tangan syarikat palsu di dubai yang menipu saya dan tidak menawarkan pinjaman kepada saya. dan saya sangat kecewa kerana saya kehilangan semua wang saya kepada sebuah syarikat palsu di dubai, kerana saya berhutang dengan bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak mempunyai apa-apa untuk dijalankan, pada hari yang sangat setia kawan saya memanggil susan Ramirez setelah membaca keterangannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Puan KARINA ROLAND LOAN COMPANY, jadi saya terpaksa menghubungi Susan Ramirez dan dia memberitahu dan meyakinkan saya untuk menghubungi Puan KARINA ROLAND bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa bersikap berani dan saya menghubungi Puan. KARINA ROLAND dan saya terkejut dengan pinjaman saya yang diproses dan diluluskan dan dalam masa 6 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah keajaiban dan saya harus memberi maklumat mengenai kerja baik Puan KARINA ROLAND jadi saya menasihati semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Puan KARINA ROLAND LOAN COMPANY: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp sahaja +1 (585) 708-3478 dan saya jamin anda akan memberikan maklumat seperti yang saya ada selesai dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lebih lanjut mengenai Mrs.karina Roland email saya: (josephinejumawancaballo@gmail.com) semoga Tuhan terus memberkati dan mengasihi ibu KARINA ROLAND untuk mengubah kehidupan kewangan saya.

    ReplyDelete
  16. Halo nama saya Cynthia Dafa, saya tinggal di Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk berterima kasih kepada Yang Mahakuasa atas hidup saya dan menggunakan saya untuk memenuhi perusahaan ibu yang setia (Christabel Missan Loan Investment Company) untuk mengubah hidup saya daripada miskin untuk kaya, saya memiliki masalah keuangan dan itu sangat buruk dan sulit tetapi terima kasih atas perusahaan ibu yang jujur, MRS. PERUSAHAAN INVESTASI PINJAMAN MISSAN CHRISTABEL yang membantu saya dengan pinjaman 300 miliar dan sekarang saya memiliki transfer pinjaman ke rekening bank saya dan saya hanya melakukan pembayaran untuk memindahkan pinjaman saya tanpa menambah rasa sakit saya dan sekarang keluarga saya dan saya bekerja dengan baik dan sekarang saya bisnis baik-baik saja terima kasih kepada ibu yang jujur ​​kepada Christabel Missan.

    Jika Anda tahu bahwa Anda memerlukan pinjaman segera, saya akan merekomendasikan Anda ke Puan Christabel Missan di Email :: christabelloancompany@gmail.com
    Untuk informasi lebih lanjut, Anda masih dapat menghubungi saya, teman saya, yang memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman ibu yang jujur ​​lianmeylady@gmail.com

    Silakan silakan jika mau, Anda masih dapat menghubungi cynthiadafaq@gmail.com
    Dan Anda juga dapat menghubungi nomor WhatsApp ibu yang jujur ​​+15614916019

    ReplyDelete
  17. Halo nama saya Cynthia Dafa, saya tinggal di Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk berterima kasih kepada Yang Mahakuasa atas hidup saya dan menggunakan saya untuk memenuhi perusahaan ibu yang setia (Christabel Missan Loan Investment Company) untuk mengubah hidup saya daripada miskin untuk kaya, saya memiliki masalah keuangan dan itu sangat buruk dan sulit tetapi terima kasih atas perusahaan ibu yang jujur, MRS. PERUSAHAAN INVESTASI PINJAMAN MISSAN CHRISTABEL yang membantu saya dengan pinjaman 300 miliar dan sekarang saya memiliki transfer pinjaman ke rekening bank saya dan saya hanya melakukan pembayaran untuk memindahkan pinjaman saya tanpa menambah rasa sakit saya dan sekarang keluarga saya dan saya bekerja dengan baik dan sekarang saya bisnis baik-baik saja terima kasih kepada ibu yang jujur ​​kepada Christabel Missan.

    Jika Anda tahu bahwa Anda memerlukan pinjaman segera, saya akan merekomendasikan Anda ke Puan Christabel Missan di Email :: christabelloancompany@gmail.com
    Untuk informasi lebih lanjut, Anda masih dapat menghubungi saya, teman saya, yang memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman ibu yang jujur ​​lianmeylady@gmail.com

    Silakan silakan jika mau, Anda masih dapat menghubungi cynthiadafaq@gmail.com
    Dan Anda juga dapat menghubungi nomor WhatsApp ibu yang jujur ​​+15614916019

    ReplyDelete
  18. Adakah anda memerlukan kad ATM kosong segera untuk menyelesaikan keperluan kewangan anda dan saya hanya ingin memberitahu pengalaman saya kepada semua orang kepada semua orang. saya dapati seorang lelaki penggodam bernama Mike. dia betul-betul mahir dalam apa yang dia lakukan, saya bertanya mengenai BLANK ATM CARD. jika ia berfungsi atau ada, maka saya mencubanya dan meminta kad tersebut dan bersetuju dengan terma dan syarat mereka. tiga hari kemudian saya menerima kad saya dan mencubanya dengan mesin ATM terdekat dengan saya, yang mengejutkan saya, ia berfungsi seperti sihir. saya dapat mengeluarkan wang sehingga $ 4000. Ini sukar dipercayai dan hari paling bahagia dalam hidup saya. tidak ada MESIN ATM KAD ATM HITAM ini TIDAK DAPAT meresap ke dalamnya kerana telah diprogramkan dengan pelbagai alat dan perisian. saya merasakan ini dapat membantu kita yang memerlukan kestabilan kewangan. Kad itu benar-benar mengubah hidup saya. jika anda ingin menghubungi mereka, DI SINI adalah e-mel: int.hackers002@gmail.com

    ReplyDelete
  19. Negara: Indonesia
    WhatsApp: +62 838-3669-4853
    Alamat: Surabaya
    email saya: nurbrayani750@gmail.com
    nama saya Nurbrayani, saya ingin bersaksi tentang pekerjaan ALLAH yang baik dalam hidup saya, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak pemberi pinjaman palsu ada di internet, tetapi mereka sangat asli dalam pemberi pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari pemberi pinjaman 2 kredit yang curang, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan teman saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman yang andal. Ny. Alicia Radu Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp350.000.000 dari Ny. Alicia Radu dengan sangat mudah dalam 24 jam yang saya lamar, jadi saya memutuskan untuk membagikan pekerjaan yang baik dari ALLAH melalui Bunda Alicia Radu dalam kehidupan keluarga saya.

    Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (nurbrayani750@gmail.com)
    Nomor WhatsApp saya: +62 838-3669-4853
    jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu

    ReplyDelete
  20. Adakah Anda Memerlukan Pinjaman Segera Kewangan? *
    Pemindahan yang sangat pantas dan pantas ke akaun bank anda *
    Pembayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapat wang *
      Kadar faedah rendah 2% *
      Pembayaran balik jangka panjang (1-30 tahun)
    BORANG PERMOHONAN PINJAMAN
    ================================
    Nama: Nama ........... ........: ...............
    Alamat: .................
    Negara: ............ .... Umur: ..........
    Seks: ......... ............. Nombor Telefon: ..............
    Status kerja: ……………
    jawatan: ................ Pendapatan bulanan: ..............
    Jumlah Pinjaman: Pinjaman ........ Tujuan: ............
    tempoh masa: ....................
    Adakah anda pernah memohon pinjaman sebelum: ................
    Awak faham Inggeris: ..........
    sila isi dan hantarkan borang ini ke:
    E-mel: equityentrepreneurforum@gmail.com
    Yang benar,
    Mark Collie
    Forum Pinjaman

    ReplyDelete
  21. Penguji: Farah Agungs
    Addres: Jakarta Indonesia
    farahagungs@gmail.com
    BRI: 1460-01-337001-855
    Pinjaman: Rp150.000.000
    Hubungi: +628246924547

    Nama saya Farah Agungs dari Jakarta. Saya menggunakan media ini untuk memberikan kesaksian atas hasil kerja yang baik dari PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON dalam hidup saya. Poin terakhir saya untuk mengucapkan selamat tinggal pada mencari pinjaman adalah ketika Tuhan mengirim saya makanan untuk bisnis dan mata pencaharian saya sampai hari ini.

    Saya melihat seseorang yang bersaksi tentang kredit di Facebook Amalia Amangkurat dengan email amaliaanmangkurat@gmail.com dan Zulaikha Yugesh email zulaikhayugesh@gmail.com jadi saya melamar, RIKA ANDERSON LOAN COMPANY: Whatsapp +1 (323) 689-3663memberi saya pinjaman sebesar Rp150 , 000.000 dan mentransfernya langsung ke rekening bank BRI saya baru-baru ini. Saya hanya bisa memberikan kesaksian online karena saya tahu ada banyak orang di luar sana yang sangat membutuhkan, dan dengan suku bunga rendah.

    Jangan buang waktu lagi untuk melunasi hutang dan tagihan Anda dengan bantuan RIKA ANDERSON LOAN COMPANY. Anda dapat bergabung dengan ibu melalui rikaandersonloancompany@gmail.com, dia adalah ibu yang baik dan berbudi luhur, jadi jangan takut untuk bertemu dengannya untuk meminta bantuan. Jika Anda memiliki keraguan atau ketakutan, Anda dapat menghubungi saya melalui farahagungs@gmail.com.

    CEO PERUSAHAAN RIKA ANDERSON PINJAMAN
    Whatsapp: +1 (323) 689-3663
    Situs web: rikaandersonloancompany.webs.com
    Email PERUSAHAAN: rikaandersonloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  22. semua berkat mrs karina roland
    Nama saya annisa logan, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman di internet bahwa mereka harus sangat hati-hati karena internet penuh dengan penipu, beberapa bulan yang lalu saya benar-benar membutuhkan pinjaman, untuk memperbaiki saloon penata rambut saya, tetapi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, yang hampir merenggut nyawaku, sampai seorang teman merujuk saya ke salah satu pemberi pinjaman bernama Ibu. karina, pemilik perusahaan pinjaman roland karina, yang saya hubungi dan dia mengatakan kepada saya bahwa jika saya dapat bertemu dengan syarat dan ketentuan mereka bahwa pinjaman saya akan diberikan kepada saya dalam waktu kurang dari 24 jam seperti yang saya lakukan, setelah itu saya mengajukan pinjaman 450 juta rupiah setelah rincian saya diverifikasi dalam waktu kurang dari 24 jam rekening bank saya dikreditkan. sekarang saya sangat senang atas pekerjaan baik Ibu. Karina dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk membagikan kesaksian saya tentang Ibu. karina, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman dalam bentuk apa pun, silakan hubungi Ibu. karina melalui email: karinarolandloancompany@gmail.com, atau whatsapp hanya +1 (585) -708-3478 Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: annisalogan@gmail.com untuk pekerjaannya yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

    ReplyDelete
  23. Halo pemirsa di seluruh dunia, Ada kabar baik untuk Anda semua hari ini dapatkan kartu ATM Kosong Anda yang berfungsi di semua mesin ATM di seluruh dunia. Kami memiliki program khusus kartu ATM yang dapat digunakan untuk meretas mesin ATM, kartu ATM dapat digunakan untuk menarik di ATM atau geser, di toko dan POS. Kami memberikan kartu ini kepada semua klien yang tertarik di seluruh dunia, Kami memberikan Kartu ATM Kosong. Apakah Anda ingin menjalani kehidupan yang baik yang dianggap ilegal, cara termudah untuk menjadi jutawan. itu juga memiliki teknik yang membuat CCTV tidak mungkin mendeteksi Anda dan Anda hanya dapat menarik sejumlah $ 5.000 Dolar dalam sehari di Mesin ATM juga tersedia saat pengiriman tunai. Kami memberikan hingga $ 10.000,00 hingga $ 1.000.000,00 Dolar Dengan layanan peretasan jaringan kami. Kami dapat Memulihkan semua uang Anda yang hilang ke Bitcoin dan mata uang Crypto lainnya, penipuan hipotek / realestate, dan ICO palsu dalam waktu 48 jam atau kurang. (Thomas Freddie Hackers) bekerja sama sebagai tim untuk melacak & memulihkan dana kembali dari PENCIPTA internet yang paling sulit. CATATAN!! Kami telah menerima laporan memilukan yang tak terhitung jumlahnya dari penipu terkenal dan kami berhasil memulihkannya kembali melalui kontak thomasunlimitedhackers@gmail.com

    Hubungi kami di ((Pemulihan Biner. Kelas Universitas. Menyeka Catatan Kriminal, Peretasan FB & IG, Telegram, Muatan & Peretasan Telepon)) membatasi kami dengan pekerjaan Anda & izinkan kami memberi Anda hasil positif dengan keterampilan peretasan kami. Kami bersertifikat dan privasi Anda 100% aman bersama kami. Jangan khawatir lagi tentang masalah keuangan Anda, Jika Anda membutuhkan layanan peretasan cyber lainnya, kami siap membantu Anda kapan saja, kapan saja, jadi hubungi kami melalui Alamat Email kami: thomasunlimitedhackers@gmail.com

    Salam
    THOMAS FREDDIE HACKER TANPA BATAS
    Kirim email ke thomasunlimitedhackers@gmail.com
    Telepon / SMS: +1 (985)465-8370
    Motto: Kami menawarkan layanan tercepat dan terpercaya

    ReplyDelete
  24. Nama saya Kaarima Hakim, saya dari Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu kepada semua warganegara Indonesia yang mencari pinjaman di internet agar sangat berhati-hati kerana internet penuh dengan penipu, beberapa bulan yang lalu saya benar-benar memerlukan pinjaman, untuk menaikkan perniagaan saya, tetapi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, yang hampir membuat hidup saya sengsara, sehingga seorang teman merujuk saya kepada salah satu pemberi pinjaman bernama Ibu Asmara, pemilik syarikat pinjaman Asmara Hasan, yang Saya menghubungi dan dia memberitahu bahawa sekiranya saya dapat memenuhi syarat dan ketentuan mereka bahawa pinjaman saya akan diberikan kepada saya dalam masa kurang dari 24 jam yang saya buat, selepas itu saya memohon pinjaman sebanyak 450 juta rupiah setelah perincian saya disahkan dalam masa kurang daripada 24 jam, akaun bank saya dikreditkan. Sekarang saya sangat gembira kerana kerjanya yang baik. Asmara dalam hidup saya dan keluarga, saya memutuskan untuk berkongsi kesaksian saya mengenai Ibu Asmara Hasan, agar orang-orang dari negara saya dan bandar saya dapat pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman dalam bentuk apa pun, sila hubungi Ibu. Asmara melalui e-mel: asmarahasanloancompany@gmail.com, atau hanya whatsapp +1 (802) 695-0723 Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: kaarimahakim@gmail.com untuk pekerjaannya yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya

    ReplyDelete
  25. Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih, dan semoga Tuhan terus memberkati ibu Cik Asmara yang baik. Saya juga ingin mengambil kesempatan ini untuk menasihati orang Indonesia, bahawa terdapat banyak penipu di negara ini, jadi jika anda memerlukan pinjaman keselamatan dan satu-satunya yang memerlukan pinjaman diperlukan, hubungi syarikat pinjaman melalui e-mel ( : asmarahasanloancompany @ gmail.com) atau whatsapp +1(802)695-0723 Oleh itu, untuk kerja baik yang dilakukan oleh Cikgu Asmara dalam hidup dan keluarga saya, saya perlu mengisi dan menanggung rungutan saya mengenai Miss Asmara, pilihan orang dari negara dan bandar saya dapat pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman hubungi Miss Asmara melalui e-mel: (asmarahasanloancompany@gmail.com) sila hubungi Miss Asmara. Dia tidak tahu bahawa saya melakukan ini tetapi saya sangat gembira sekarang dan saya perlu memberitahu orang lain mengenainya. Dia menawarkan semua jenis pinjaman kepada individu dan syarikat dan saya juga ingin Tuhan memberkatinya lebih banyak,

    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (ridayahya1234@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik perniagaan wanita yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Maha Esa terus memberkati Cik Asmara untuk pekerjaannya yang baik dalam hidup saya dan keluarga.
    Terima kasih semua

    ReplyDelete
  26. Selamat hari pembaca yang saya hormati. Nama saya Zainab Bachar dari Indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati kerana terdapat penipuan di mana-mana.

    Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi amaran kepada orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia agar berhati-hati. Beberapa bulan yang lalu saya menghadapi masalah kewangan, dan dalam keadaan putus asa, saya ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang rakan merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai bernama Miss Asmara, saya hampir kehilangan harapan sehingga bertemu dengan pemiutang yang dipercayai ini bernama Asmara Hasan. Syarikat Asmara meminjamkan pinjaman tanpa jaminan berjumlah 600 juta rupiah (Rp 600,000,000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan atau kesulitan, Semuanya berjalan lancar dan dengan suku bunga hanya 2%.

    Saya sangat terkejut dan gembira menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahawa saya akan menyampaikan berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi miss Asmara melalui EMAIL: (asmarahasanloancompanyt@gmail.com) Anda tidak akan kecewa untuk mendapatkan pinjaman sekiranya memenuhi syarat.

    Anda juga boleh menghubungi saya: (zainabbachar22@gmail.com) jika anda memerlukan bantuan atau lebih banyak maklumat

    ReplyDelete
  27. Halo semuanya! Bantu saya berterima kasih kepada Bunda Esther

    Saya Widodo saya tinggal di Medan di Indonesia, saya telah mencari pinjaman selama beberapa tahun. Saya 6 kali menjadi korban penipuan dengan pemberi pinjaman palsu yang telah menghancurkan hidup saya, saya memang mencoba bunuh diri karena mereka. Karena saya punya hutang dan tagihan yang harus dibayar. Saya pikir ini sudah berakhir untuk saya, saya tidak lagi memiliki perasaan hidup. Saya hampir menyerah, tidak sampai saya mencari saran dari teman SISKA WIBOWO (siskawibowo71@gmail.com) yang kemudian mengarahkan saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal, Ny. ESTHER PATRICK yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 150 juta Rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan pada tingkat bunga lebih rendah dari 2%. (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya terapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres . silakan hubungi ibu sekarang estherpatrick83@gmail.com

    Dan saya tahu sebagian besar dari Anda juga telah menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai, Jadi saya tidak dapat menyimpan ini untuk diri saya sendiri sehingga saya harus mulai dengan membagikan kesaksian tentang mengubah hidup ini bahwa Anda dapat menghubungi saya melalui email (widodocepi@gmail.com) Ny. Esther Patrick Saya selamanya Bersyukur atas Segala yang telah Anda lakukan untuk saya.

    ReplyDelete
  28. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Encik Dalton daripada pinjaman berlian kerana memberi saya pinjaman bernilai 43000 euro. Saya telah ditipu beberapa percubaan untuk mendapatkan pinjaman. sehingga saya maksudkan Dalton yang memberi saya pinjaman. jika anda memerlukan pinjaman yang sah hari ini elakkan ditipu dan hubungi pinjaman berlian melalui e-mel: diamondloans24@yahoo.com

    ReplyDelete
  29. KAYA DENGAN KAD ATM KOSONG Whatsapp +12623558285. E-mel: georgbednorzhackers@gmail.com.

    Hai kawan-kawan!!! Saya mempunyai kesetiaan saya. Kad ATM kosong saya boleh mengeluarkan $5,000 sehari. Saya mendapat ini daripada Encik Georg pada hari Rabu lalu dan kini saya mempunyai €10,000 secara percuma. Kad tersebut mengeluarkan wang dari mana-mana ATM dan tiada nama, tidak dapat dikesan dan kini saya mempunyai wang yang cukup untuk saya dan 4 anak saya. Saya sangat gembira saya bertemu dengan Encik Georg kerana saya bertemu dua orang sebelum ini dan mengambil wang saya tanpa mengetahui bahawa mereka adalah penipuan. Tetapi saya gembira sekarang. Encik Georg menghantar kad itu melalui DHL dan saya mendapatnya dalam masa dua hari. Dapatkan salah seorang daripadanya sekarang. Lihat, ia memberi untuk membantu orang, walaupun ia menyalahi undang-undang, tetapi ia banyak membantu dan tiada siapa yang pernah ditangkap. Kad ini berfungsi di semua negara di seluruh dunia. Cepat dan e-mel melalui georgbednorzhackers @ gmail. com Teks, hubungi atau WhatsAp: +1(262)355-8285
    Perkhidmatan lain yang ditawarkan ialah:
    Mengklon kad ATM
    Menggodam ATM Bitcoin dengan kad perisian hasad
    Memulihkan Matawang Kripto yang Hilang atau Dicuri
    Menggodam pemindahan Western Union, pemindahan MoneyGram, pemindahan Bank, pemindahan PayPal, pemindahan aplikasi Cas#
    Pulihkan Media Sosial yang Digodam: Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, Gmail, mel Yahoo dan tapak web.

    ReplyDelete
  30. Saya sangat gembira, saya adalah bukti hidup. Saya menerima kad ATM kosong minggu lepas
    daripada penggodam Georg Bednorz. Pada mulanya saya ragu-ragu.
    Kemudian saya memutuskan untuk mengujinya. Terkejut saya kad itu dihantar, saya
    pergi mengujinya di ATM. Saya terkejut apabila saya menggunakannya untuk menarik diri
    $2000 dan sekarang saya telah mengeluarkan $20,000 secara keseluruhan.
    Kad itu nyata, saya sangat gembira, terima kasih penggodam Georg Bednorz.
    Jika berminat anda boleh menghantar e-mel kepada kami di {georgbednorzhackers @ gmail . com}
    WhatsApp kami di (+1 (262) 355-8285)

    ReplyDelete